Nie trać kontroli, sprawdź czy nie pijesz alkoholu w sposób ryzykowny.

Test sprawdzający

Sprawdź, czy masz kontrolę

Zapraszamy do wypełnienia krótkiego testu, który pomoże określić, czy Twoje picie jest bezpieczne, czy sięgasz po alkohol w sposób ryzykowny lub szkodliwy. Wypełnienie ankiety zajmie Ci jedynie kilka minut. Powstała ona na bazie Testu Rozpoznawania Zaburzeń Związanych ze Spożywaniem Alkoholu AUDIT. Pamiętaj – działanie ma sens tylko wtedy, gdy odpowiedzi, których udzielasz są prawdziwe. Zaczynajmy!

1. Jak często pijesz napoje alkoholowe?

2. Ile alkoholu wypijasz średnio przy jednej okazji?

3. Jak często wypijasz więcej niż co najmniej trzy półlitrowe piwa o mocy do 5% alkoholu / lub /więcej niż trzy kieliszki wina o mocy do 12% alkoholu / lub / więcej niż 300 ml wódki o mocy 40% alkoholu przy jednej okazji?

4. Czy ktoś z Twojego otoczenia (np. rodzina, znajomi, lekarz) sugerowali, że za dużo pijesz / lub / za często sięgasz po alkohol?

5. Czy picie alkoholu miało wpływ na niemożność wykonania przez Ciebie obowiązków służbowych lub domowych?

6. Czy potrafisz bawić się bez alkoholu / czy wyobrażasz sobie wyjście ze znajomymi, w trakcie którego nie pijesz alkoholu?

7. Czy pojawiły się u Ciebie jakiekolwiek negatywne objawy zdrowotne, które były konsekwencją sięgania po alkohol?

8. Czy w ciągu ostatniego roku musiałaś / musiałeś rano napić się alkoholu, by móc funkcjonować po piciu alkoholu poprzedniego dnia?

9. Czy będąc pod wpływem alkoholu naraziłaś / naraziłeś siebie lub osobę z Twojego otoczenia na niebezpieczeństwo?

Twoje picie alkoholu nie ma znamion picia ryzykownego lub szkodliwego. Po napoje z procentami sięgasz rzadko, jednorazowo nie pijesz dużo. Potrafisz postawić granice. Alkohol nie jest Ci niezbędny do tego, żeby dobrze się bawić lub poradzić sobie z jakimś problemem. Gratulujemy takiej postawy i zachęcamy do tego, byś w dalszym ciągu miała / miał kontrolę nad tym, ile pijesz. Pamiętaj, że łatwo przekroczyć granicę odpowiedzialnego sięgania po alkohol. Powodzenia!

Uważaj! Jesteś na granicy picia ryzykownego. Wprawdzie nie sięgasz jeszcze po napoje z procentami w stopniu szkodliwym, ale łatwo możesz stracić kontrolę nad tym, jak często i jakie ilości alkoholu wypijasz. Zalecamy, żebyś przez najbliższy miesiąc zapisywała / zapisywał w notesie po jakiego rodzaju alkohol sięgasz, ile go wypijasz, w jakich okolicznościach ma to miejsce i w towarzystwie jakich osób. Warto również określić emocje, które Ci towarzyszą w trakcie picia. Zastanów się, do czego jest Ci potrzebny alkohol. Powodzenia!

Niestety, Twoje picie ma znamiona picia ryzykownego / szkodliwego. Zrobienie testu i uświadomienie sobie tego może stanowić pierwszy krok do zmian w Twoim życiu. W Warszawie jest wiele miejsc, w których bezpłatnie możesz skorzystać z pomocy terapeutów leczenia uzależnień. Znajdziesz je na stronie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: http://www.parpa.pl/index.php/placowki-lecznictwa/wojewodztwo-mazowieckie
Na konsultacje warto umówić się uprzednio telefonicznie. Warunkiem skorzystania z nich jest bycie trzeźwym. Nie odwlekaj wizyty w poradni. Odzyskaj kontrolę nad swoim życiem. Powodzenia!

Po alkohol sięgasz raczej sporadycznie, w bezpieczny sposób i starasz się nie przesadzać z ilością wypijanych trunków. Tak trzymaj i obserwuj, czy nie tracisz kontroli nad piciem – o co wbrew pozorom jest niezwykle łatwo. Nie bój się stawiać granic i odmawiać, jeśli nie chcesz lub z różnych względów nie możesz pić napoi z procentami. Zachęcamy Cię do ponownego wykonania testu za jakiś czas – sprawdzisz, czy w dalszym ciągu masz kontrolę nad piciem.
Powodzenia!

Wyniki przeprowadzonego przez Ciebie testu nie są jednoznaczne. W związku z tym, zachęcamy Cię do skorzystania z konsultacji w jednym z bezpłatnych punktów leczenia uzależnień, które znajdziesz na stronie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: http://www.parpa.pl/index.php/placowki-lecznictwa/wojewodztwo-mazowieckie.
Miej kontrolę! Powodzenia!